Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami
Od 6 marca br. punkt informacyjny UMŁ zlokalizowany w hipermarkecie E. Leclerc przy ul Inflanckiej 45 będzie czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 13-17. Z dniem 31 lipca br. nastąpi jego likwidacja.
Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 „Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami" współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013
Zastanawiasz się, w jaki sposób wymienić dowód osobisty, zameldować się, zarejestrować firmę, wnieść opłatę skarbową, gdzie złożyć dokumenty? A może chcesz wiedzieć, jaki podatek musisz zapłacić albo jak uzyskać zezwolenie na usunięcie drzewa? Odpowiedź na te i wiele innych pytań dotyczących usług Urzędu Miasta Łodzi i wybranych miejskich jednostek organizacyjnych uzyskasz w Łódzkim Centrum Kontaktu z Mieszkańcami:
![]() |
ZADZWOŃ pod numer
|
Pracujemy od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 17.00, a w soboty od 9.00 do 13.00.
PRZYJDŹ do sali obsługi ŁCKzM przy ul. Piotrkowskiej 110 (wejście od pasażu Schillera),
gdzie:
- uzyskasz informację i pomoc w wypełnieniu dokumentów,
- złożysz wnioski, pisma, dokumenty skierowane do każdej komórki organizacyjnej UMŁ,
- uzyskasz dostęp do ewidencji działalności gospodarczej,
- skorzystasz z dostępu do aktualnych przepisów prawnych,
- złożysz wniosek i odbierzesz dowód osobisty,
- załatwisz sprawy z zakresu ewidencji ludności (zameldowania i wymeldowania),
- potwierdzisz, przedłużysz lub unieważnisz profil zaufany ePUAP,
- otrzymasz identyfikator typu „M", „S", „T", upoważniający do wjazdu na ul. Piotrkowską.
- złożysz skargę lub interwencję,
- złożysz wniosek i otrzymasz Miejską Kartę Seniora,
- otrzymasz Pudełko Życia,
- otrzymasz bezpłatne woreczki na psie nieczystości,
- zapłacisz podatki lokalne oraz inne rachunki w punkcie bankowym,
- aktywujesz usługę mDokumenty (pilotaż).
Pracujemy od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 19.00, a w soboty od 9.00 do 13.00.
ODWIEDŹ PORTAL INTERNETOWY www.lckm.uml.lodz.pl,
gdzie:
- uzyskasz dostęp do bogatej Bazy Wiedzy, a w niej znajdziesz opisy sposobu prowadzenia spraw, miejsce ich załatwienia, czas realizacji, wymagane dokumenty i opłaty,
- zgłosisz swój problem, interwencję, pytanie.
WYŚLIJ FORMULARZ ELEKTRONICZNY
Jeśli posiadasz bezpieczny podpis elektroniczny lub profil zaufany możesz zainicjować sprawę bez konieczności osobistego stawiennictwa w Urzędzie.
Drogą elektroniczną - za pośrednictwem formularza elektronicznego - bezpiecznie i zdalnie możesz złożyć wniosek z bogatego wachlarza świadczonych przez Urząd usług:
Formularze przygotowane w ramach projektu „Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami”:
1. Rejestracja działalności gospodarczej
- Wniosek o dzierżawę nieruchomości
- Wniosek o przeprowadzenie egzaminu ze znajomości przepisów w zakresie transportu drogowego taksówką
- Wniosek o wpis do ewidencji wykładowców lub instruktorów nauki jazdy
- Wniosek o wydanie zaświadczenia przedsiębiorcy figurującego w Ewidencji Działalności Gospodarczej prowadzonej przed przekazaniem do CEIDG
- Wniosek o wygaszanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką
- Wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia
2. Podatek od osób prawnych
- Deklaracja na podatek od środków transportowych
- Deklaracja na podatek od nieruchomości
- Wniosek o udzielenie ulgi w zakresie podatku od nieruchomości
- Wniosek o udzielenie ulgi w zakresie podatku od środków transportowych
- Wniosek o zwrot nadpłaty w podatku
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o figurowaniu/niefigurowaniu w ewidencji podatkowej
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w mandatach nakładanych przez Straż Miejską w Łodzi lub stwierdzającego stan zaległości
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłatach lub stwierdzającego stan zaległości w zakresie nieruchomości gminy lub Skarbu Państwa
- Deklaracja na podatek leśny
- Deklaracja DR-1 na podatek rolny
3. Zezwolenia i certyfikaty
- Pozwolenie na sprowadzenie zwłok albo szczątków ludzkich / Sprowadzenie zwłok / urny z prochami z zagranicy
- Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego dokonanie opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
4. Podatek od osób fizycznych
- Deklaracja na podatek od środków transportowych
- Rejestrowanie zwierząt należących do gatunków podlegających ograniczeniom na podstawie przepisów UE
- Wniosek o udzielenie ulgi (umorzenia, raty, odroczenia)
- Wniosek o zwrot nadpłaty w podatku
- Wniosek o zwrot opłaty skarbowej
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o figurowaniu/niefigurowaniu w ewidencji podatkowej
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o wielkości szacunkowego dochodu z pracy w gospodarstwie rolnym lub o wielkości użytków rolnych gospodarstwa rolnego
- Informacja w sprawie podatku rolnego
- Informacja w sprawie podatku od nieruchomości
- Informacja w sprawie podatku leśnego
5. Świadczenia społeczne
- Rejestracja sprzętu pływającego służącego do amatorskiego połowu ryb
- Skargi, wnioski
- Zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów
- Wniosek o wydanie karty wędkarskiej i karty łowiectwa podwodnego
- Wniosek o udzielenie pomocy prawnej przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów
- Wniosek o wydanie poświadczonego za zgodność odpisu, wyciągu, duplikatu lub kopii dokumentu
- Wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców
- Wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru dowodów osobistych
- Rozpatrzenie interwencji najemcy właściciela lokalu mieszkalnego (Skargi, wnioski)
- Rozpatrzenie interwencji najemcy gminnego lokalu użytkowego lub garażu (Skargi, wnioski)
- Rozpatrzenie interwencji najemcy/właściciela lokalu mieszkalnego w budynku wspólnoty (Skargi, wnioski)
- Wniosek o zmianę najemcy lokalu użytkowego
- Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego
- Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego
- Udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych w trybie jednostkowym
6. Akt urodzenia, zgonu, zawarcia związku małżeństwa
- Sprostowanie błędu pisarskiego w treści aktu stanu cywilnego
- Wydanie odpisów z rejestru stanu cywilnego
- Wnioskowanie o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym
Pozostałe formularze
- Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- Przyjmowanie wniosków o wpis, zmianę wpisu, wpis informacji o zawieszeniu bądź wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej oraz wykreślenie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) – cudzoziemcy
- Przyjmowanie wniosków o wpis, zmianę wpisu, wpis informacji o zawieszeniu bądź wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej oraz wykreślenie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) – obywatele RP
- Rejestracja czasowa pojazdu na wniosek właściciela
- Rejestracja pojazdu marki SAM
- Udostępnianie kopii mapy ewidencyjnej
- Udostępnianie kopii mapy zasadniczej
- Wniosek o dopisanie do spisu wyborców
- Wniosek o wydanie zaświadczenia z ewidencji uczniowskich klubów sportowych/klubów sportowych nieprowadzących działalności gospodarczej
- Wyrejestrowanie pojazdu (stałe wycofanie z ruchu)
- Wydanie dowodu osobistego dla osoby małoletniej
- Wydanie dowodu osobistego osobie pełnoletniej
- Wydanie dowodu osobistego osobie ubezwłasnowolnionej
- Wydanie opinii lub rekomendacji nt. działalności organizacji pozarządowej
- Wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu (gastronomia, sklep)
- Wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych (katering)
- Zezwolenie na jednorazową sprzedaż alkoholu
- Zezwolenie na wyprzedaż zapasów napojów alkoholowych
- Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
- Zgłoszenie zamiaru głosowania korespondencyjnego
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania w miejscu pobytu w dniu wyborów
- Wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania w wyborach do organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego oraz wójtów, burmistrzów i prezydentów miast
- Zgoda na przyjęcie pełnomocnictwa do głosowania w wyborach do organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego oraz wójtów, burmistrzów i prezydentów miast
- Wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania w wyborach do Parlamentu Europejskiego
- Zgoda na przyjęcie pełnomocnictwa do głosowania w wyborach do Parlamentu Europejskiego
- Wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej
- Wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej
- Wniosek o udostępnienie rejestru wyborców
- Wniosek o udostępnienie spisu wyborców
- Wnioskowanie o sprawdzenie danych zawartych w rejestrze PESEL i rejestrach mieszkańców i usunięcie niezgodności w przypadku ich wystąpienia
- Udostępnianie z Rejestru Dowodów Osobistych dokumentacji związanej z dowodami osobistymi
- Udostępnienie informacji o środowisku i jego ochronie
- Zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej
- Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej
NAPISZ DO NAS:
- e-mail: lckm@uml.lodz.pl
- faks: +48 (42) 272-60-01
- adres: Urząd Miasta Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź
Wszystkie wymienione formy kontaktu z Urzędem powstały z myślą o tym, abyś mógł rozwiązać swoje problemy w jednym miejscu, pod jednym numerem telefonu, w wydłużonym czasie pracy Urzędu i w wygodnej dla Ciebie formie.
Zapraszamy!
***